Батькам






Математика. Критерії оцінювання навчальних досягнень


КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З МАТЕМАТИКИ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
До навчальних досягнень учнів з математики, які підлягають оцінюванню, належать:
  • теоретичні знання, що стосуються математичних понять, тверджень, теорем, властивостей, ознак, методів та ідей математики;
  • знання, що стосуються способів діяльності, які можна подати у вигляді системи дій (правила, алгоритми);
  • здатність безпосередньо здійснювати уже відомі способи діяльності відповідно до засвоєних правил, алгоритмів (наприклад, виконувати певне тотожне перетворення виразу, розв'язувати рівняння певного виду, виконувати геометричні побудови, досліджувати функцію на монотонність, розв'язувати текстові задачі розглянутих типів тощо);
  • здатність застосовувати набуті знання і вміння для розв'язання навчальних і практичних задач, коли шлях, спосіб такого розв'язання потрібно попередньо визначити (знайти) самому.
Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і способами діяльності виокремлюються такі рівні навчальних досягнень школярів з математики:
Початковий рівень ‑ учень(учениця) називає математичний об'єкт (вираз, формули, геометричну фігуру, символ), але тільки в тому випадку, коли цей об'єкт (його зображення, опис, характеристика) запропоновано йому (їй) безпосередньо; за допомогою вчителя виконує елементарні завдання.
Середній рівень ‑ учень (учениця) повторює інформацію, операції, дії, засвоєні ним (нею) у процесі навчання, здатний (а) розв'язувати завдання за зразком.
Достатній рівень ‑ учень (учениця) самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, вміє виконувати математичні операції, загальні методи і послідовність (алгоритм) яких йому (їй) знайомі, але зміст та умови виконання змінені.
Високий рівень ‑ учень (учениця) здатний(а) самостійно орієнтуватися в нових для нього (неї) ситуаціях, складати план дій і виконувати його; пропонувати нові, невідомі йому (їй) раніше розв'язання, тобто його (її) діяльність має дослідницький характер.
Оцінювання якості математичної підготовки учнів з математики здійснюється в двох аспектах:рівень оволодіння теоретичними знаннями та якість практичних умінь і навичок, здатність застосовувати вивчений матеріал під час розв'язування задач і вправ.
Рівні навчальних досягнень
Бали
Критерії оцінювання навчальних досягнень

I. Початковий

1
Учень (учениця) розпізнає один із кількох запропонованих математичних об'єктів (символів, виразів, геометричних фігур тощо), виділивши його серед інших; читає і записує числа, переписує даний математичний вираз, формулу; зображує найпростіші геометричні фігури (малює ескіз)
2
Учень (учениця) виконує однокрокові дії з числами, найпростішими математичними виразами; впізнає окремі математичні об'єкти і пояснює свій вибір
3
Учень (учениця) співставляє дані або словесно описані математичні об'єкти за їх суттєвими властивостями; за допомогою вчителя виконує елементарні завдання

II. Середній
4
Учень (учениця) відтворює означення математичних понять і формулювання тверджень; називає елементи математичних об'єктів; формулює деякі властивості математичних об'єктів; виконує за зразком завдання обов'язкового рівня
5
Учень (учениця) ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій прикладами із пояснень вчителя або підручника; розв'язує завдання обов'язкового рівня за відомими алгоритмами з частковим поясненням
6
Учень (учениця) ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій власними прикладами; самостійно розв'язує завдання обов'язкового рівня з достатнім поясненням; записує математичний вираз, формулу за словесним формулюванням і навпаки

III. Достатній
7
Учень (учениця) застосовує означення математичних понять та їх властивостей для розв'язання завдань у знайомих ситуаціях; знає залежності між елементами математичних об'єктів; самостійно виправляє вказані йому (їй) помилки; розв'язує завдання, передбачені програмою, без достатніх пояснень
8
Учень (учениця) володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; розв'язує завдання, передбачені програмою, з частковим поясненням; частково аргументує математичні міркування й розв'язування завдань
9
Учень (учениця): вільно володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; самостійно виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням; виправляє допущені помилки; повністю аргументує обґрунтування математичних тверджень; розв'язує завдання з достатнім поясненням

IV. Високий
10
Знання, вміння й навички учня (учениці) повністю відповідають вимогам програми, зокрема: учень (учениця) усвідомлює нові для нього (неї) математичні факти, ідеї, вміє доводити передбачені програмою математичні твердження з достатнім обґрунтуванням; під керівництвом учителя знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх; розв'язує завдання з повним поясненням і обґрунтуванням
11
Учень (учениця) вільно і правильно висловлює відповідні математичні міркування, переконливо аргументує їх; самостійно знаходить джерела інформації та працює з ними; використовує набуті знання і вміння в незнайомих для нього (неї) ситуаціях; знає, передбачені програмою, основні методи розв'язання завдання і вміє їх застосовувати з необхідним обґрунтуванням
12
Учень (учениця) виявляє варіативність мислення і раціональність у виборі способу розв'язання математичної проблеми; вміє узагальнювати й систематизувати набуті знання; здатний(а) до розв'язування нестандартних задач і вправ




________________________________________________________________________________________________________




Особливості сучасного уроку
Сучасний урок — це урок демократичний. Його проводять не для учнів, а разом з ними. Його характеризує не навчання словом, а навчання справою. Це перш за все урок, на якому створено реальні умови для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості.
Психологічні вимоги:
- урахування психологічних особливостей кожного учня;
- позитивний емоційний настрій викладача та учнів;
- вимогливість і доброзичливість викладача до учнів;
- педагогічна етика і психологічний такт.
Дидактичнi вимоги до уроку:
- раціональне використання часу;
- єдність та використання активних методів навчання;
- зв’язок з раніше вивченим матеріалом і досвідом, набутим учнями;
- формування умінь учнів самостійно здобувати знання й застосовувати їх практично;
- індивідуалізація, диференціація та інтенсифікація навчального процесу;
- чітке формулювання освітніх завдань і складових елементів;
- максимальна самостійність учнів у навчанні;
- реалізація на уроках всіх дидактичних принципів;
- організоване закінчення уроку;
- здійснення міжпредметних зв’язків.
Етапи підготовки до уроку:
1.Діагностичний, що передбачає вивчення особливостей та інтересів учнів, їхнього рівня підготовки до уроку, аналіз навчального матеріалу.
2.Прогнозування, який містить вибір найбільш оптимальної стратегії навчання учнів і оцінку різних варіантів проведення уроків у контексті обраної стратегії.

3.Планування, що має на меті створення плану та програми управління навчальною діяльністю учнів.



«Перевірено»: ставимо крапку за навчальний семестр у школі

На закінчення навчального семестру в загальноосвітніх навчальних закладах педагоги підбивають підсумки роботи, звітують. Хоча нині звіт учителя за семестр — це здебільшого вчасно й об’єктивно виставлені семестрові оцінки, коректно заповнені класний журнал і табелі навчальних досягнень учнів
 Саме остання обставина турбує багатьох учителів. Освітяни з багаторічним педагогічним стажем пригадають товсті теки, в яких: поточна та підсумкова звітність характеристики учнів акти обстежень житлових і побутових умов сімей, в яких є діти шкільного віку. Та нині відбувається так звана дебюрократизація освіти. 
Зокрема, своїми наказами Міністерство освіти і науки України скасувало: обов’язкову звітність з питань навчально-виховної діяльності обласним органам управління освітою «Щодо припинення практики створення та вимагання від дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів документації та звітності, не передбаченої законодавством України» від 27.05.2014 № 648 вимогу подавати тричі на рік звітність про охоплення навчанням дітей і підлітків шкільного віку «Про внесення зміни до наказу Міністерства освіти і науки України від 22 грудня 2009 року № 1175» від 23.07.2015 № 791 Окрім того, відповідно до наказу від 23.11.2016 № 1413 проводять перегляд усіх наказів МОН України, ДІНЗ України, УЦОЯЗ, Інституту модернізації змісту освіти та інших установ, щоб спростити документообіг, звітність, скасувати різноманітні погодження, дозволи тощо. Наразі кожен навчальний заклад має повноваження самостійно встановлювати форми обліку та поточної звітності навчально-виховної діяльності педагогічних працівників у системі дошкільної, загальноосвітньої, професійно-технічної та позашкільної освіти. 
Оцінка за семестр Семестрове оцінювання здійснюють в усіх класах загальноосвітнього навчального закладу, починаючи з другого. Оцінки за семестр необхідно: виставити не пізніше, як за три дні до закінчення семестру довести до відома учня та його батьків
 Семестрові оцінки ставлять за тематичними оцінками. При цьому керуються не суто математичними підрахунками, а виводять середнє арифметичне всіх тематичних оцінок.
 Приміром, протягом семестру учень отримав такі тематичні оцінки: 6, 9, 10, 11, 12. Середній бал — 9,6. Учитель може вивести семестрову оцінку 10, засвідчивши високий рівень знань учня, оскільки очевидно, що учень послідовно підвищував рівень знань з навчального предмета.
 Якщо ж тематичні оцінки учня 6, 10, 12, 11, 9, де 9 — оцінка за семестрову контрольну роботу, то, незважаючи, що середній бал 9,6, учитель має право виставити семестрову оцінку 9, яка характеризує достатній рівень знань На відміну від тематичної, семестрову оцінку можна коригувати.
 Ознайомившись із оцінками за семестр, батьки вправі: виявити бажання підвищити результат оцінювання опротестувати оцінку. Якщо аргументи вчителя щодо оцінки знань учня не влаштовують батьків, то у триденний строк вони можуть письмово звернутися до директора школи про повторне оцінювання, чітко окресливши причину. 
За семестрову контрольну роботу учень отримав 9 балів, оскільки погано почувався в той день, захворівши. На підставі заяви батьків директор може призначити день повторного оцінювання 
Скориговану оцінку за семестр виставляють до початку наступного семестру.
Аналогічно коригують оцінки, якщо учень не атестований у зв’язку з тривалою відсутністю у школі за станом здоров’я чи з інших поважних причин, що підтверджено відповідними документами.
 Оцінка за семестр є конфіденційною інформацією.
Тому для оприлюднення зведених даних про навчальні досягнення кожного учня необхідна письмова згода усіх батьків.

Класний журнал

 Наприкінці семестру класний журнал повністю і коректно заповнюють.

 Загальні вимоги до ведення класного журналу 1-4 класи 5-11 класи

Хто веде класний журнал:

учителі початкових класів 
класний керівник 
учителі навчальних предметів

Записи в журналі
державною мовою (допускається зміст уроку та домашнє завдання з іноземних мов робити мовою вивчення)
чорнилом одного кольору
ручкою одного типу

Виправлення в журналі 
недопустимо маркером
помилковий запис закреслюють прямою (оцінка — похилою) лінією, поряд вносять правильний запис 
виправлену оцінку засвідчує підписом директор (його заступник), закріплюючи печаткою навчального закладу 

Облік відвідування (щоденний) 
на сторінці «Облік навчальних досягнень» щодо кожного учня записом Н — лише у разі відсутності 
дублюється на сторінці «Облік відвідування» записом причини відсутності/кількість пропущених (годин) уроків 

Причини відсутності
хв/к-сть год. — через хворобу учня (за наявності довідки медичного закладу)         пп/к-сть год. — з поважних причин (за наявності записки-пояснення від батьків)
бп/к-сть год. — без поважних причин 

Перебування учня в санаторії і на індивідуальній формі навчання
у розділі «Облік відвідування» напроти прізвища учня записують «Санаторій. Наказ від_ №_» або «Інд. форма навчання. Наказ від_ №_»
аналогічні записи роблять на всіх сторінках розділу «Облік навчальних досягнень» 
записи не мають виходити за межі клітинок із датами, що відповідають терміну перебування в санаторії чи на індивідуальній формі навчання 
Облік відвідування за семестр 

зведена цифра пропущених учнем навчальних днів/уроків(годин) 
окремо в графі «в тім числі через хворобу (з поважних причин)» днів/уроків(годин)

Облік навчальних досягнень (успішності)
 прізвища учнів записують по вертикалі в алфавітному порядку 
 прізвища учнів, які зараховані посеред навчального року, записують у кінці, а з нової сторінки — в алфавітному порядку 
по горизонталі записують дату уроку у форматі дробу число/місяць (01/09…31/12), а також інші види контролю (в називному відмінку): «зошит», «тема», «І семестр», «ІІ семестр», «Рік» 
оцінку виставляють напроти прізвища учня у стовпчику дати оцінювання 

Оцінювання навчальних досягнень
у 1-му класі оцінювання вербальне з застосуванням ігрової атрибутики (зірочка, сонечко тощо)
підсумковою оцінкою у 1-му класі вважають Зарах. або Не зарах. (за значної кількості пропущених учнем занять)
за кожним навчальним предметом інваріантної складової з 2-го по 11-й класи оцінюють за 12-бальною шкалою
у разі не атестації роблять запис н/а
учням, звільненим за станом здоров’я від занять з фізичної культури, трудового навчання, предмету «Захист Вітчизни», при виставлені підсумкової оцінки роблять запис зв.

Графи «Зміст уроку» та «Завдання додому»
 у змісті уроку вказують стислий запис теми уроку (контрольної, лабораторної роботи) відповідно до календарного плану
завдання додому фіксують стисло («прочитати», «вивчити напам’ять», «повторити») параграф (сторінки) підручника, номери вправ, задач. При цьому враховують, що сукупні витрати часу учнем на виконання домашніх завдань не можуть перевищувати
1-й клас  Домашні завдання не задають
2-й клас 45 хв.
3-й клас 70 хв.
4-й клас 90 хв.
5-6-ті класи 150 хв.
7-9-ті класи 180 хв.
10-11-ті класи 240 хв.

 Загальні відомості про учнів.
прізвище, ім’я, по батькові учня 
дата народження учня (число, місяць, рік) 
прізвище, ім’я, по батькові батьків чи осіб, які їх замінюють
 адреса постійного і тимчасового проживання учня, номери телефонів батьків чи осіб, які їх заміняють 
дані про місце роботи батьків не вносять

Після закінчення семестру всі класні журнали з виставленими (скоригованими) оцінками за семестр надають заступникові директора з навчально-виховної роботи для перевірки. Про перевірку в журналі засвідчують поміткою «Перевірено».

Якщо є зауваження щодо заповнення класного журналу, то заступник директора доводить їх до відома вчителя задля усунення виявлених недоліків.

Табелі навчальних досягнень учнів

 На підставі оцінок за семестр класні керівники заповнюють табелі навчальних досягнень на кожного учня класу.
Табель надають для ознайомлення батькам учнів.
Табелі за І навчальний семестр у перший день ІІ семестру повертають із підписами батьків учителеві для зберігання в школі до закінчення навчального року.
 Після виставлення оцінок за ІІ семестр і рік заповнений табель, підписаний директором і засвідчений печаткою школи, видають учневі.



______________________________________________________________________________________________________________


Як виростити високоінтелектуальну дитину
Якщо перед вами постає питання, як виростити розумну дитину, усе, що вам потрібно, це любов, час і материнська/батьківська відданість. Багато батьків уважають, що при цьому вони повинні бути ще й неодмінно розумними, але, як не дивно, ця якість не обов'язкова. Вашій дитині необхідна лише ваша увага.
У перші десять років життя малюк отримує найбільшу кількість знань, оскільки його мозок утворює трильйони нейронних зв'язків. Щоразу, коли ваша дитина пізнає щось нове, її мозок формує ще одне з'єднання. Усі вони в результаті допомагають їй більш ефективно вчитись і в інших галузях знань. Наприклад, уроки музики допомагають розвивати математичні навички. Отже, як же батьки можуть допомогти дитині повністю розкрити свій потенціал? Давайте з'ясуємо.

Як виростити високоінтелектуальну дитину
Ось кілька способів, які допомагають розвивати інтелект дитини з раннього віку:
1. Використовуйте правильну техніку ведення розмови
Ставте дитині відкриті запитання, на які не можна відповісти просто «так» або «ні»; це допоможе їй розмірковувати про те, що вона знає та що їй ще належить дізнатися. Установіть з дитиною зворотний зв'язок і дайте їй зрозуміти, що ви високо цінуєте її думку. Крім того, у розмові з дитиною намагайтесь не «сюсюкати», а використовувати звичайні, «дорослі» слова. Це допоможе їй збагатити словниковий запас і покращити розуміння усного мовлення. З першого разу дитина може не зрозуміти значення ваших слів, але після того, як ви скажете фразу кілька разів, вона обов'язково зрозуміє її та запам'ятає.
2. Читайте вашій дитині
Читання допомагає мозку дитини вибудовувати логічні зв'язки й аналізувати навколишній світ, а також дає велику кількість інформації про життя. Загальновідомо, що читання дитині з раннього віку розвиває її розумові здібності, сприяє кращому засвоєнню матеріалу в майбутньому. Експерти вважають, що читання є основою всіх знань. Крім того, ви можете систематично обмінюватись думками про прочитаний матеріал і мати можливість обговорювати певні складні або суперечливі моменти. Такі бесіди неодмінно принесуть користь розумовим здібностям дитини та її вмінню висловлювати свою думку.
3. Хваліть правильно
Надмірна похвала в ситуації, коли дитина робить щось правильно, примушує її бути про себе надто високої думки, у результаті вона стає дратівливою. Замість цього підтримуйте й підбадьорюйте дитину, навіть якщо вона приносить додому не найвищі оцінки. Кажіть, наприклад, «Ти впоралася із завданням майже правильно» або «У тебе майже вийшло». Слова підбадьорення, які при цьому не є дуже позитивними й занадто негативними, дуже корисні в довгостроковій перспективі.
4. Заохочуйте допитливість
Можливо, ви помітили, що коли ваша дитина була ясельного або дошкільного віку, вона хотіла знати абсолютно все про те, що її оточує. Але коли діти досягають шкільного віку, їхня допитливість, як правило, згасає. Намагайтеся заново розпалити її тими способами, які підходять для більш дорослого школяра. Водіть дитину в художні галереї, на концерти, у музеї й бібліотеки, де вона зможе відкрити для себе щось нове й цікаве.
5. Використовуйте будь-яку можливість, щоб навчати свою дитину
Коли ви приходите з роботи, розповідайте дитині про те, чим ви займались. Крім того, ви можете брати її з собою в магазин і вчити її того, як треба порівнювати ціни. Ви навіть можете дати три-чотирирічному малюку завдання вибрати яблука або апельсини. Вимовте назви фруктів і попросіть малюка знайти їх. Є безліч можливостей розповісти дитині про навколишній світ у повсякденному житті, постарайтесь не змарнувати їх!
Що варто робити й чого треба уникати батькам при вихованні розумної дитини
Усупереч поширеному переконанню, виховання розумних дітей не вимагає надмірної опіки над ними. Ось кілька фактів, які ви повинні знати, виховуючи вашого маленького генія.

1. Що варто робити:

  •        Давайте дитині можливість думати. Коли їй треба виконати завдання, нехай вона продумає рішення самостійно. Якщо ви відповідаєте на всі запитання й виконуєте всі завдання замість неї, дитина нічого не навчиться.
  •        Не відповідайте на її запитання відразу. Ця порада може здатися жорстокою, але це не так. Коли ваша дитина ставить вам запитання, попросіть її пошукати відповідь самостійно. З раннього віку вчіть свого маленького мислителя користуватися джерелами знань, такими як енциклопедії, інформаційно-пошукові системи й бібліотеки. Іноді, щоби бути розумним, не треба знати відповідь, треба знати, як і де її знайти.
  •        Підтримуйте спільні заняття дитини з однолітками. Робота в конкурентному середовищі, наприклад, участь у проектах ораторського мистецтва, малювання або математики допомагає дітям навчитися співпрацювати з іншими дітьми. Спільні заняття також сприяють розвитку в дитини адекватної самооцінки.
  •        Проявляйте творчий підхід. Коли ви щось показуєте дитині, робіть це творчо й весело! Робіть самі та вчіть малюка робити щось своїми руками. Найчастіше тривимірна модель несе більше змісту, ніж малюнок на папері.
  •        Підтримуйте зв'язок з дитиною. Під час вечері цікавтесь, як пройшов її день. Важливо, щоб дитина розповідала вам про свої почуття та про те, чим вона займається в дитячому садку або школі. Нехай вона не з чуток знає про те, що ви завжди готові прийти їй на допомогу; намагайтесь підтримувати з нею тісний зв'язок.
  •        З раннього віку розповідайте малюку про свої очікування від нього. Сядьте разом з ним і встановіть деякі цілі, а для допомоги в цьому процесі поставте йому запитання «Ким ти хочеш стати, коли виростеш?». Обговорюйте його плани в навчанні та свої очікування. Не тисніть на нього – більше слухайте.
  •        Радійте успіхам дитини. Ви можете просувати дитину в одному напрямку, а вона буде домагатись успіхів у чомусь зовсім іншому; у будь-якому випадку, радійте її успіхам. Нехай вона знає, що ви пишаєтесь нею незалежно від того, у чому вона досягла успіху.
  •        Намагайтесь мислити нестандартно. Учіть дитину розглядати завдання під різними кутами. Це допоможе їй проявляти творчий, інноваційний та прогресивний підхід, необхідний для досягнення успіху в сучасному суспільстві.
  •        Проблеми приносять позитивний досвід. Навчайте свою дитину вирішувати проблеми, які виникають на її шляху. Попросіть малюка скласти список його проблем, завдань і використовуйте його як основу для майбутніх творчих звершень.

2. Чого треба уникати:

  •    Не перетворюйте повсякденне життя дитини на нудну буденність. Не тисніть на неї й не обмежуйте занадто суворо. Обдаровані діти потребують більш розслабленої атмосфери, заснованої на розумінні їхніх інтересів. Вони також люблять переходити від одного цікавого заняття до іншого за власним бажанням і тоді, коли їм хочеться.
  •        Уникайте ярликів, таких як «обдарований» або «геніальний». Ярлики лише віддаляють дитину від інших дітей і можуть стати приводом для глузування або знущань. Крім того, діти не хочуть розчаровувати батьків й у прагненні відповідати визначенню «обдарований» можуть відчувати надмірний стрес. Ставтесь до своєї дитини так само, як до будь-якої іншої.
  •    Не підштовхуйте дітей до спілкування. Обдарованим дітям буває складно вписатись у своє оточення. Так відбувається тому, що вони знаходяться на різних рівнях розвитку зі своїми однолітками. В обдарованих дітей, як правило, тільки один або двоє друзів, і це абсолютно нормально, якщо їм комфортно в такій ситуації.
  •      Намагайтесь не стримувати дітей. Яким би не був темп їхнього розвитку, не стримуйте дітей занадто. Якщо дитина стомлює вас і своїх учителів і їй нудно у другому класі, розгляньте можливість про її переведення в наступний клас. Спонукайте дитину рухатись уперед у своєму власному темпі.


______________________________________________________________________________________________

















Комментариев нет:

Отправить комментарий